Förbannad

Glömde skriva om vårat vaccinerings försök med Wilmer....

Som de flesta vet så togs det ett nytt beslut i mitten på förra veckan om barn under 3 år skulle få bli vaccinerade eller ej....Och nu skulle ju de oxå få Vaccinera sig....Jippi tänkte vi!!!!
Vi stod ju nere söndagen innan, innan detta beslut tagits och hoppades på att Wilmer skulle få ta eftersom han har förkylningsastma (stod flera timmar i kön) men det fick han inte då...
Men nu eftersom han skulle få ta så åkte stefan ner tidigt i söndag å ställde sig i kön så att jag å Wilmer kunde åka ner senare när det närmade sig.....
När vi väl kom ner så var det snart våran tur att komma in, fanns då inte många doser kvar så vi hoppades hoppades....åhh jag vi kom fram men då frågaade de hur gammal han var...vi svarade ...och då säger tanten att han inte fick vaccinera sig iaf.....fast det nya beslutet tagits tidigare under veckan...hon skyllde på att de inte hade resurser för det....men det jag inte förstår är det görs väl på samma sätt som på barn i 3 års åldern elller!!!!
Sen sa hon att vi skulle vända oss till BVC.......

Vi blev så förbannade, varför går de inte út med det.....för det var ju kul att stå å köa i flera timmar å sen få vet att NEJ ni får inte vaccinera eran son....

Så det första jag gjorde i morse var att ringa BVC, å vad sa inte de när de ringde upp ...jo ett nytt beslut var taget för cirka 30 minuter sedan att alla vaccineringar även de under  3år skulle vaccineras på BCJF som dagen innan....
ÅHHH jag blev så arg....Jag förklarade då för denna tjej i luren om dagen innan osv....jag var inte sur på henne, hon kan inget göra ...

Men ska det verkligen behöva gå till så här.....denna kommun/landsting har inte mitt förtroende just nu....
Kunde de inte ha bestämt detta innan vi ställde oss i kön dagen innan , skrivit ut informationen på internet ...vad som helst hade varit bättre än de sättet de skött det på nu....

Så nu måste vi ställa oss i kön på söndag igen....och sen måste man göra det om tre veckor igen.....alltså sammanlagt blir det 4 gånger i kön, om vi nu får vaccinet när vi står där.......

Och fattar inte att alla barn ska behöva stå i denna kö varje vecka, eller andra som har det lite tuffare.....

Varför har man bara öppet 1 dag i veckan när man har 19000 invånare i kommunen och mellan 500-1000 doser per gång.....
Fattar inte hur de tänker......

jag skulle kunna skriva ännu mera om hur arg, förbannad, besviken jag är på allt detta, hur det sköts osv....
men det ska jag inte, men nu vet ni som läser detta vad jag tycker iaf och jag e nog inte ensam om detta , iaf vad jag har hört!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback