3/3

Idag e det 13 dagar kvar till BF men bebis verkar inte det minsta sugen på att titta ut....
I måndags var vi som sagt på återbesök på bedömningsmottagningen på Akademiska sjukhuset, de tog en CTG kurva (allt såg bra ut) sen var det prat med läkaren....Hon var som sagt väldigt förstående men hon gjorde klart för mig att hon inte sätter igång mig nu, för först hade jag inte gått in i vecka 38+0 och det bästa för alla är om jag sätts igång av mig själv....sen kollade hon livmodertappen å den var så sluten som den kan vara....

Så nu fick jag en ny tid till den 8 mars för att göra om detta men chanserna är större  för igångsätting då...
men mest av allt hoppas jag på att allt sätter igång av sig själv för jag vill helst slippa vissa delar i en igångsättning som gör så j***a ont...visserlligen så gör det ondare senare men jag skulle helst vilja slippa den där "ballongen"  som ska in och lite andra saker som ska göra en mogen för förlossning.....

Jag hoppas iaf för Wilmers del att bebis kommer snart för han behöver få gå tillbaka till det normala igen även fast det är en ny medlem i familjen....
Han saknar verkligen lugnet att vara hemma med sin lilla familj och sina saker och han behöver sin mamma  tillbaka som kan röra sig mm....Han e så ledsen av sig just nu och utåtagerar massor för att han vet att jag inte klarar eller orkar med det...
Han säger ibalnd med bestämd ton "bebis kom ut nu!!" så jag hoppas verkligen den tittar ut snart....

Idag ska Wilmer bli hämtad av Stefan och stefan stannar då även hemma för jag klarar inte att vara hemma själv med Wilmer å laga mat å sånt....det är tur att det inte är så lång tid kvar nu iaf.....
Jag e så glad att jag har en sambo som är så underbar å gör allt jag inte kan....självklart så ska det vara så men det är inte så för alla.....stefan tar så bra hand om mig å Wilmer...älskar han så mycket.....
Sen e jag glad för all annan hjällp jag fått av våra familjer...hade aldrig klarat det annars....

Nu ska jag fortsätta att vila som alltid....



Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas din bebis vill komma ut av sig självt så du slipper bli igångsatt! Det är inte länge kvar nu..

2010-03-05 @ 11:12:46
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Maria

Nee känner typ ingenting... Eller det gör lite småont i svanken ibland... Å så "ilar" det liksom neråt... Men jag vet ju inte hur det ska kännas heller. Vill ha ut bebis N U!

Förstår att det är grymt jobbigt för dig! Jag tycker att de börjar bli jättejobbigt å jag kan ju iaf röra på mig...

Hoppas bebisarna kommer snart!

2010-03-05 @ 13:38:53
URL: http://mariahaa.blogg.se/
Postat av: Emma

Håller tummarna för er att det drar igång snart...När du minsta anar! Jag fick ju värkar på måndag kväll som höll i sig över natten och hela tisdagen. Vi åkte upp tisdag kväll klockan nio bara för säkerhets skull och då var jag öppen fyra cm!! Det hade jag aldrig kunnat tro för sååå ont hade jag inte, mer att de var regelbundna. Så man ska nog reagera på minsta lilla som omföderska. Jag trodde verkligen inte att det var dags att föda.



Will föddes 04:41 och klockan sju skrev de ut mig!! Men jag och Will stannade kvar på förlossningen och sov några timmar medans N åkte hem och hämtade Lija.

Så de var verkligen snabba med att skriva ut en nu andra gången.

2010-03-05 @ 21:53:15
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback